Stöld, hot och idiot med batong

Lördag va det utgång med käckan i Borås. Först blev det 30 års kalas hos Jonas och sen gick vi vidare till X&Y.
Blev lite alkoholintag och jag hade jätte kul ute med Käckan, va längesen vi festa ihop nu. Hoppas på en utgång med henne snart igen :)

Söndagen vakna man lite bakis och ville mest ligga i soffan hela dagen och glo på film och dricka cola. Kl fyra skulle vi hem till Daniels mamma och käka lite mat, vi blev bara drygt 1 ½ timma försenade.

Strax innan vi skulle åka ser vi och hör en snubbe gå utanför lägenheten och skriker. Daniel är på väg till bilen och ser snubben springa efter en bil här inne på området, han vänder och går efter daniel som sprang upp och in i lägenheten där vi låste om oss. Jag fatta ingenting och blev väldigt rädd.
Killen springer runt full som ett as och han har en batong i handen.
Jag ringer polisen medans D pratar med sin morbror i telefon. Det visade sig att snubben va ute efter grann tjejen. Fatta att hon va rädd! Ensam hemma och blir jagad. Usch!

Polisen kommer, vi ger dom reg numret på bilen de åkte i och de skulle iväg och leta efter dessa killar. När vi gör ett nytt försök att åka hem till D's mamma ser vi att de kommer tillbaka, men ingen polis.
Vi åker hem igen och kollar vart de tar vägen. De går runt här i området och letar efter våran granne. Vi ringer polisen igen och vi väntar på dom. Vi ser att bilen kör ut från området upp mot skolan och försvinner. Polisen kommer bara ca 40 min efter att vi ringt och de sagt att det skickar en patrull. När de väl kommer är de arga på oss för att vi ringer!!!?? 
Vi förklarar ännu en gång vad som hänt här under dagen och att han springer runt med en batong. Det bor ju för fasiken barnfamiljer och gamlingar här! Snubben som springer runt är ju inte frisk i huvudet! 

Vi hade större koll på vart de här snubbarna va än vad polisen hade. Efter ett tag ringer D's mobil och då får vi veta att de står nere vid affären. Vi berättar för polisen och de åker dit. Vi efter och ser då att polisen åker efter de här idioterna. De stannar vid infarten till stationen och poliserna griper denna idiot som hade batongen. 
Lite skratt fick vi efter allt som hänt iaf.
Ja, det händer mycket saker här i Floda och jag börjar ju nästan fundera på vart jag har flyttat.  
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Eller hur är dom snygga?? Jag hade kunnat köpa en rosa oxå! Ska se hur den turkosa är först bara! :)

2009-05-11 @ 16:35:58
URL: http://queenemmsa.blogg.se/







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0