Klädernas krig och skoskavens återkomst

Idag är det en så där dag, en tråkig dag. Det är tvättdag idag. En maskin, en torktumlare och ett (för mig) dåligt torkrum. Vet inte hur tvättschemat funkar i detta huset, det hänger kläder som tar plats i torkrummet men tvättstugan var ledig. Jag har mycket tvätt (hela 6 maskiner). Det är mest handdukar och lakan. Jisses va jag hatar att tvätta, det e jobbigt att springa upp och ner, hänga upp, slänga in och ut och sedan vänta på att maskinen blir klar. Då är det samma sak igen ju. Har fått skoskav på köpet, en stor jävla blåsa på min högra häl, fan... Kaffet har blivit kallt också.
Idag ska jag nog klaga på allt!

8 dagar kvar till lön, långa 8 dagar.. Det är snö ute och kallt som tusan. Då är det ju faktiskt tur att jag tvättar idag, behöver ju inte gå ut. Fast nä, måste ju handla. Förbannat.

Skriver mer sen.. kanske ett litet positivt inlägg då.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag håller med om den där jävla lönen. Det är fan ebb i plånboken och det suger.



Tvätta är tråkigt men du får göra det till nåt roligt. :) Hur vet jag inte.. Ta en glas vin.. hahaha.. näh, men att klaga hjälper faktiskt inte direkt.

2009-01-19 @ 12:54:55
URL: http://marcl.blogg.se/
Postat av: Martina

Hehe, jo man tror det. Men egentligen måste man nog inte det. Fast jag gör det med, sen när man har klagat tar man nya tag.



Jag ska strax åka och kolla på nytt kök med pappa.

2009-01-19 @ 13:33:58
URL: http://marcl.blogg.se/
Postat av: Emma

Du får dricka varmt te och ta på dig mys tofflorna och kura i hop i soffan.. det är mys på hög nivå!

2009-01-19 @ 16:26:47
URL: http://queenemmsa.blogg.se/







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0