Koffein och nikotin

Nu vart det ett tag sen jag skrev lite här.. Har inte haft någon tid över för att hinna.

Den sista tiden har jag haft fullt upp, har nästan inte ens haft tid över för att äta. Har rasat lite i vikt och skakar som ett asplöv. Lever på kaffe och någon smörgås om dagen (förutom på jobbet, då äter jag)
Idag är jag ledig, HEL ledig. Ska ner till knalleland, hämta ut ett paket och köpa papper.
Ikväll ska Klas kanske komma bort, har inte träffats på ett tag nu. Förutom en jätte snabb sväng i lördags när han lämna av syster min.

I fredags var det min systers möhippa. Hela dagen blev till att laga mat, göra alla inköp för kvällen, springa runt i massa affärer och lämna saker. Duka och fixa här hemma. Klockan 18.30 möttes vi utanför Gocartcity där vi skulle köra lite 5-kamp. Syster kom till stan kl 18, hon fick då springa runt (själv) på stan i 1 timma för att göra lite uppdrag.
Hon fick hämta paket på Cervera, Åhléns, Grand hotell och Cassels. Hon fick köpa sig en chokladkaka och seda en kaffe som hon fick ge bort till någon hon träffa på stan. Lite pinsamt fick det allt vara.
Klockan 19 blev hon hämtad utanför Grand som körde henne till oss.
19.30 drog 5-kampen igång, eftersom vi bara va 9 st fick hon köra alla grenar två gånger. Hon va liiite trött efter detta. Haha.
Efter 5-kampen drog vi hem till mig, åt lite mat och sjöng Lips. Vid ett tiden drog alla hem och jag städade upp lite innan sängen kallade på mig. Upp till jobbet dagen efter, tur jag inte vart full.

Jobbade lördag-söndag (13-13). Daniel hämtade mig på jobbet och sen bjöd han mig på restaurang, snäll han är :)
Kvällen blev till att vi bara låg i sängen och kolla på film, myste och drack lite vin. Så underbart.

Det här med sluta röka, det gick åt helvete för mig. Har rökt tillofrån efter teneriffa, då det blev som värst med allt fram o tillbaka. Har inte mått så bra men inget jag vill prata om och sen har det varit mycket runt omkring. Snart är det förhoppningsvis över och jag kan återgå till det normala där det inte är några ciggaretter inräknade. Den tiden kommer.

Satt på golvet på jobbet i onsdags förra veckan. Vi räknade ut hur mycket koppar kaffe det går på 1 paket. 50 koppar på 1 paket, jag dricker ca 10 koppar om dagen, det blir ca 1 paket på 5 dagar. Kaffe är inte bra och jag måste sluta dricka så mycket. Ska försöka dricka max 4 koppar om dagen. Inte konstigt jag skakar så mycket, har ingen ork heller, förutom när jag är på jobbet. Äta ordentligt är väl en fördel oxå. Nä va ointressant detta va.
Nu ska jag ta på mig kläder och sedan gå till knalleland.


Kommentarer
Postat av: Martina

Vem är Daniel ? Loverboy ? :P eller är det Jossan's brorsa.



Lilla gumman - du måste ta hand om dig lite mer.

2009-02-23 @ 18:34:22
URL: http://marcl.blogg.se/
Postat av: Ida

Gud, de låter som du har fullt upp. Du skulle nog bara behöva sätta dig ner och njuta av ledighet och inte fundera på något annat.

Har ju varit så mycket omkring dig ett bra tag så kan tänka mig att det är svårt att bara koppla bort allt. Men jag tror att du är stark Lena :)

Hoppas ni hade de helt underbart på Teneriffa, kan tänka mig att de var skönt att komma bort.

Hoppas det annars är helt okej med dig.

Ha de så bra. Kram Ida

2009-02-24 @ 11:44:26
URL: http://theidis.blogg.se/







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0