Det gråa och regniga byttes ut mot vitt och glittrande

Det snöar mycket ute nu. Alldeles vitt och det är så fint och mysigt. Imorgon blir det en härlig morgonpromenad till jobbet med Åsa. Snön lyser upp mycket och det behövs ingen lampa på strandpromenaden där vi går.
Inga gatulampor och en smal liten väg är det som kallas strandpromenaden. Det är mysigt nu på vintern när det ligger snö överallt och det är is på sjön.
Långkalsonger, röda kinder och en kall nästipp är vad vintern bjuder på. Inte den roligaste årstiden men det kan nog vara den mysigaste.

Luktar julmat när man går förbi hos folk, julgodis hos någon annan och glögg.
Julskinkan är det bästa och janssons frestelse kommer på andra plats.
I lördags blev det lite julgodisbak här hemma i vårat lilla kök. Snickers, Rice Crispies, Annorlunda knäck, panaforte och nötchoklad blev det. Skulle gjort två till men orkade inte då knäcken blev klar efter 23 i lördags kväll.
Daniel var på julbord med jobbet och han fick jag hämta vid 3 på natten. Fick sova lite innan jag satte mig i en kall bil och körde mot partille. 

Idag åkte jag hem till Fredde, Jessica och Leo efter jobbet. Där delades det ut julklappar. Leo fick en mysdress och en fräck liten blårutig skjorta med tillhörande svart slips utav mig och D. Vi fick en låda med ostknivar och en bok om ost och ett set med badrumsporslin i svart, detta utav Leo [haha]. Jag fick en kaffedrinksbok utav min lilla groda. Allt va jätte fint och prcis vad vi behöver nu när vi ska flytta.



Nu ska jag nog trycka i mig massa choklad som jag fick av mitt hjärta.
Ha en underbar vit vinterkväll.

Kommentarer







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0