Samtal på pensionärsbussen

-'Sitt här, ska du sitta där?'
-'Å, akta dig vännen så du inte står på huvudet nu när han chauffören kör iväg'
-'Kan du sitta där nu då?'
 

Tre söta små damer till varandra på bussen. Det är så kul att sitta och lyssna på äldre när de pratar om allt mellan himmel och jord. Det är så kul att det nästan är värt att åka buss en hel dag. Speciellt dessa pensionärsbussarna.
Det kanske är första gången de träffas, de har kanske känt varandra hela livet eller bara rent av träffar varandra varje dag på samma buss, samma tid. De pratar alltid!
Äldre människor är så himla söta. Har ni sett en äldre dam när en liten bebis hamnar bredvid dem?
Nästan alla gamlingar skiner upp som solar när de ser en liten bebis. Det är fint att se.
Fast bebisar får nog alla att skina upp.

Imorgon är det brandutbildning på jobbet, hoppas vi får ha på oss brandmännens dräkter. Haha. Måste ha med mig kameran och ta massa kort!
Jobb torsdag kväll, fredag till lördag och sen till sist, söndag till måndag.. Ledig i 1 vecka efter denna helgen. Underbart!

Ska åka till Floda i nästa vecka och mysa med Leo. Ska även försöka ägna mycket tid åt Josefin, om hon kan.
Nu ska jag först se klart på One Tree Hill och sedan städa i mitt rum, finns ganska många dammråttor där. Usch. Slarvig jag är! 
 



Kommentarer
Postat av: Emma

Svar; Ok, jag måste vara döv! :) Gott att du mår bra! Händer i veckan? PUSSEN

2008-11-26 @ 09:42:10
URL: http://queenemmsa.blogg.se/







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0