Älskade pappa

Jag älskar min pappa så mycket att jag ofta blir förbannad på honom. 60 år och har ständigt saker att göra. Jobbar 14 timmar om dagen. Hjälper alltid släkt och vänner. Han har inte hört talas om en vilodag.
Alla vill ha hjälp och han har inte hjärta att säga nej. Helt otroligt att gubben inte fått en hjärtattack ännu. Krut i gubben.
Myror i brallan, det är vad min pappa har.

Min pappa går alltid omkring i sina svart tofflor, t om på bygget där man inte får ha sådana skor. Men det struntar självklart han i. När det är något speciellt då kan han byta skor. [haha].
När det va min dag, min födelsedag, tog han på sig sina finskor. Han bjöd på tre-rätters på kinan och hade VIP biljetter till en hockey match. Min första hockey match. Frölunda-Modo.

När jag var liten ville jag bli som honom. Mitt hjärta klappar för blåvitt och frölunda. Pappa håller ju på dom, det va ju bara självklart. Snickare ville jag bli, hade bygg i 3:e hands val till gymnasiet [tur att jag kom in på HR].
Med skruvdragaren i båda händerna, försökte jag skruva ner massa skruvar i en bräda min pappa slängt fram till mig. Detta var den sommar dagen då min pappa fick för sig att bygga en vatten-rutch bana till oss. Från grannens trädgård ner till våran hade vi en sådan. Vi va riktigt glada när den var klar. Vi åkte varje dag.

Min älskade pappa. Alltid modig, aldrig feg. Du säger vad du tycker och tänker. Du lärde mig mycket, du lärde mig hur man ska äta med kniv och gaffel. Att man alltid ska hälsa och tacka för något. Vad mina föräldrar har fått stå ut med mig. Helt otroligt. Min pappa är bäst.
Min pappa är inte som alla andra, min pappa är unik.
Grattis pappa på farsdag.


Kommentarer
Postat av: malin

Heej, du har inga tips på parfymer? =) Jag har problem med att hitta någon som passar!! Tipsa gärna!

2008-11-09 @ 16:20:52
URL: http://mermalin.blogg.se/
Postat av: malin

oh, man tackar för tipsen :) :)

2008-11-09 @ 16:31:15
URL: http://mermalin.blogg.se/







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0