En fruktansvärd dag i regniga Borås

Det gör ta mig f*n inte annat än regnar här i Borås, är så trött på regn. Det är grått och kallt och man drar sig verkligen från att gå ut, om ens till affären. Hade velat haft en bubbla jag kan åka runt i här i stan. En bubbla som skyddar mot regn, blåst och kylan. En bubbla som inte syns, man vill ju inte se dum ut heller. Jag vill åka  till Australien nu, träffa David och njuta av värmen. Han hade det 40 grader varmt för några dagar sen. Underbart!
Förstår inte vad jag gör här i Sverige ibland. Varför är jag kvar? Varför åker jag inte någonstans där det är varmt?
Det ska jag banne mig göra, nu blir det planera som gäller. Jag vill härifrån.

Nu har jag jobbat klart för denna veckan, ledig tills på julafton. Då börjar jag kl 12. Ska äta massa julmat och ha det trevligt hela kvällen och inte stressa någonting. Juldagen blir det stressa, men sista stressen för i år (förhoppningsvis).

Jag orkar inte sitta här nu. Kan inte någon snäll människa komma och rädda mig från denna hemska kylan? iskallt i lägenheten också. 
Tända massa ljus och lägga mig i soffan under en filt och med en kopp te. 

Kommentarer







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0